Pages

Followers

Tuesday, October 2, 2012

Vitamin Meningkatkan Kesuburan Lelaki dan Perempuan

Mendapat anak atau cahayamata adalah idaman setiap pasangan suami isteri. Namun atas sebab-sebab tertentu, banyak pasangan yang masih dalam penantian dan masih mencari cara nak dapat anak.
Bagi mereka yang tiada masalah fisiologi misalnya mempunyai organ reproduktif seperti ovari, rahim, testis dan sebagainya; pelbagai cara yang boleh diusahakan, yakni cara yang selamat untuk dapat anak.
Apakah antara penyebab sesetengah pasangan sukar mendapat anak?

Antaranya ialah kerana masa yang tidak sesuai. Seorang perempuan mempunyai masa-masa subur yang tertentu. Sekiranya persetubuhan berlaku di luar waktu subur, kemungkinan untuk tidak hamil adalah tinggi. Biasanya ia agak sukar bagi wanita yang mempunyai haid yang tidak teratur.

Sebab lain yang tidak melibatkan ‘timing’ adalah proses ovulasi yang terganggu, dan mungkin masalah kekurangan sperma bagi kaum lelaki.
Untuk masalah ini, selain dari multivitamin, nutrisi yang bermanfaat adalah Zink Complex.
zinc complex
Zinc adalah sejenis mineral yang banyak fungsinya untuk tubuh kita. Selain membentuk kolagen dan sel T untuk imuniti, zinc penting untuk meningkatkan kesuburan lelaki dan perempuan.
kandungan Zinc dalam prostat lelaki adalah 10 kali ganda kandungannya dari organ lain. Zinc memainkan peranan penting dalam organ seks lelaki. Kekurangan zinc menyebabkan masalah2 seperti impotensi, masalah testikel yang tidak berkembang, kiraan sperma yang rendah, kemerosotan fungsi seksual dan pelbagai lagi.
Zinc yang mencukupi penting untuk keupayan seks dan tenaga lelaki. Zinc juga berperanan dalam melindungi lelaki dari masalah prostat.
Bagi meningkatkan kesuburan wanita pula, zinc penting untuk proses ovulasi. Zinc juga penting untuk penguncupan uterus untuk mengembalikan ketahanannya.
Zinc Complex Shaklee merupakan rumusan terbaik dengan kalsium dan alfalfa untuk penyerapan Zinc yang lebih baik.


No comments:

Post a Comment

SIMPLYBEUTY FORM ORDER!!!

Name :
Address:
Handphone no:
Product code & Size:
Payment Method: CIMB BANK
MAYBANK
Email Address:

Form provided by Freedback.