Pages

Followers

Thursday, September 6, 2012

TESTIMONI Ibu menyusu: Dari 4 Oz ke 7 Oz dalam masa 2 hari

Testimonial dari Cikgu Sue yang telan berjaya meningkatkankan hasil perahan EBM nya dari 4 oz ke 7 oz dari sebelah Cik B sahaja dalam masa 2 hari.
Jom kita baca cerita beliau. Sangat menarik cerita Cikgu Sue ni :-)
---------------------------------------------------------------------------------------
Alhamdulillah... Rezeki anak hari ni.. Pam x sampai 10 minit, dari sebelah kanan je.. Sebelah kiri baby pam hehhe..( tandem pumping) .. Terima kasih atas tunjuk ajar .. — with Iffah Anuar



Kata Cikgu Sue lagi,

Kita kena yakin boleh.. Itu yg diajar pada saya.. Sbl ni pun saya dpt lebih kurang tu jugak tiap kali pump.. Tapi saya percaya, kalau kita berusaha dn berdoa.. Allah akan bagi rezeki anak kita.. Masa tgk stok ebm cair ari tu.. Mmg frust sgt sampai tfikir nak bagi fm.. Tapi saya muhasabah diri semula.. Baca balik panduan dn inspirasi dari kawan.. Inilah hasilnya..
Saya ikut panduan yg diberi oleh distributor saya.. Saya ambik set bf 3m + pd + mealshake. Dan saya juga ambik lecithin n omega guard utk buang lemak2.

Harap boleh bantu kawan2 semua.. Saya buat 2 hari.. Dari 4 oz dah jadi 7 oz sebelah.. Alhamdulillah, bolehla saya wat stok utk baby saya waktu saya pergi skolah..
Masa dlm pantang, x terfikir pun nak bf.. Tapi bila dh nak habis pantang, ter'google' pasal breastpump.. Dari situlah timbul kesedaran sbb anak lahir caesar n kecik dari abg n kakak dia..hubby pulak sokong.. Tu yg start wat ebm bila dah 2-3 hari nk keje.. Hehe


Saya pump bila anak tido, bila dia jaga saya wat tandem pumping.. So, blh kata cik b sentiasa dikosongkan.. Saya bpisah dlm 5-6 jam je sehari dgn baby waktu pergi skolah.. So, saya pump waktu solat zohor dn asar.. Yg ptg, sbl anta pd baby sitter, saya susukan dia sekenyang-kenyangnya.. So dia hanya minum paling banyak 3 botol kat rumah baby sitter.. Boleh try mcm ni.. Waktu sahur dlm pukul 345-400 skli, pukul 7-8am, 10.30-11, 1-2pm, 4-5pm.. Lebih kurang mcm tu lah.. Mlm mmg df.. Harap dpt membantu.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Apa yang beliau ambil sebagai membantu penyusuan beliau? Beliau mengambil rangkaian vitamin-vitamin di bawah ini.. Family Wellness Set + Ostematrix + Alfalfa


Selain itu apa lagi yang beliau ambil? Beliau add-on Mealshakes and Performance Drink.

Jadi jika anda dah bertungkus-lumus mencari supplemen atau alternatif lain untuk menjayakan penyusuan sepanjang Ramadhan, takkan dah abes puasa terus nak stop supplemen kan, terus je nak bagi formula milk. No, No, No.. sokongan vitamin ini bukan sahaja demi anak tetapi juga untuk DIRI SENDIRI.. nak ke selepas 2thn berjaya menyusu tapi timbul masalah KULIT BERKEDUT2, KERING, KUSAM DAN TAK BERMAYA, SAKIT-SAKIT BADAN, LENGUH-LENGUH KAKI etc, etc ?? 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maklumat lanjut hubungi saya di email siti_norbilah@yahoo.com atau di talian 019-4115368.

No comments:

Post a Comment

SIMPLYBEUTY FORM ORDER!!!

Name :
Address:
Handphone no:
Product code & Size:
Payment Method: CIMB BANK
MAYBANK
Email Address:

Form provided by Freedback.