Pages

Followers

Monday, September 10, 2012

Saya Nak Kurus ...... set pelangsingan badan.......

Saya Nak Kurus



Apakah supplemen yang disyorkan untuk kurus?
3 beradik ni : Herb-lax (Detox), Lecithin (Pemecah Lemak) dan Cinch.



Untuk Herb-Lax dan Lecithin saya telah ceritakan dalam entri sebelum ni.
Kali ni saya akan cerita tentang Cinch.

Cinch didatangkan dalam 3 perisa : Vanilla, Chocolate dan Cafe Latte.
Cinch adalah serbuk protin yg diperkaya dgn Leucine iaitu asid amino yg memberi signal kepada badan utk memelihara otot semasa pengurangan berat badan.
Bagi anda yang sedang dalam proses mengawal berat badan,pastikan protein terkandung dalam setiap makanan anda. Protein sangat perlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sehingga 35%.
Cth makanan yg kaya protein kacang soya, ikan, telur, hasil tenusu(susu,keju,yogurt), kekacang, avokado dan ayam.
Fungsi Cinch Shake
1) membakar kalori di samping memberi rasa kenyang
2) dalam masa yang sama memelihara otot tubuh
3) act as meal replacement.
Cinch memelihara otot, jadi hanya lemak2 yang dibakar, bukan memusnahkan otot2 kite,jadi bila anda dah kurus nanti, takdelah kulit2 dan otot menggeleber sebab otot terpelihara :)

Lecithin, bukan sekadar pecahkan lemak!

lecithin merupakan antara hot stuff produk shaklee. ramai yang ambil lecithin sebagai sebahagian daripada usaha mengawal berat badan. lecithin keluaran shaklee adalah berasaskan soya, dan soya merupakan sumber lecithin yang paling kaya, dan yang paling best, ianya bebas kolestrol! badan kita tak dapat menghasilkan lecithin dengan sendiri, sebab itu kita per

lu ambil daripada sumber makanan seperti lecithin berasaskan soya ini. untuk pengurusan berat badan, caranya mudah saja, ambil lecithin setiap kali lepas makan tengahari dan makan malam. cara makan lecithin memang mudah, tapi gaya pemakanan untuk dapat berat badan idaman taklah semudah itu kan hehe.

mari kita baca, apa lagi kelebihan lecithin:

1- lecithin membantu mencegah penyakit yang berkaitan dengan lebih lemak dalam badan, seperti darah tinggi, stroke, sakit jantung dan lain- lain. ini kerana lecithin bertindak sebagai pelarut lemak.

2- lecithin memecahkan lemak, dan jika diambil untuk mengurangkan berat badan, dan jika anda turut bersenam, lecithin mampu membakar lemak dengan lebih cepat.

3- lecithin juga berperanan dalam penyerapan zat- zat penting dari saluran darah ke dalam sel badan kita.

4- lecithin membantu melindungi sel darah merah kita daripada serangan virus dan bakteria.

5- lecithin sangat baik untuk meningkatkan daya ingatan. sebab itu lecithin dapat membantu mengelakkan kita daripada penyakit seperti alzheimer disease. lecithin adalah makanan otak dan saraf.

6- lecithin dapat membantu masalah insomnia. ianya sumber kepada hormon neurotransmitter yang membantu proses tidur.

7- lecithin adalah asid lemak yang penting bagi paru- paru bagi mencairkan mukus dan melegakan irritation.

8- lecithin membantu mencegah eczema, kerana ia adalah zat kecantikan (untuk kulit, rambut).

9- lecithin bertindak sebagai pelincir kepada sendi- sendi badan kita.

10- lecithin diperlukan dalam penghasilan hormon epinephrine yang diperlukan bagi mencegah simptom menopause dan PMS.

sebab itu janganlah rasa rugi jika sekadar makan lecithin untuk kurus. kalau dah tahu kelebihan- kelebihan lain lecithin, mesti nak makan lecithin sampai bila- bila kan (walaupun dah kurus dan hot).
Herb - Lax (Detox)

ramai yang bertanya pasal supplement untuk kawal berat badan, atau kurangkan berat yang berlebihan. memang ada, dan sebenarnya ianya mampu dimiliki, tidak seperti yang dirisaukan, kerana kebanyakan program pengurusan berat badan memerlukan modal yang tinggi.

cuma yang tidak dapat dibayar dengan wang ringgit ialah tahap disiplin dan konsistensi seseorang. tapi jika berdisiplin,

ganjarannya lebih daripada rupa bentuk badan yang menawan, tapi yang lebih penting ialah tahap kesihatan juga meningkat baik.

yang paling penting untuk kita ketahui tentang program pengurusan berat badan shaklee ialah, ianya bukan berbentuk pengganti makanan (meal replacement) sebaliknya lebih kepada usaha menyokong badan kita untuk berfungsi dengan lebih baik melalui cara detox (bersihkan), dan bakar dan angkut lemak ke luar daripada badan, dan akhirnya menyokong badan dengan protein supaya badan tetap tegap dan tidak menggeleber walaupun berat sudah berkurangan.

ramai yang bermula dengan langkah 1 (bersih) dan langkah 2 (bakar) dahulu, sebelum menambahkan protein ke dalam program mereka. yang pasti, cara ini tidak memberi kesan mendadak kepada badan anda, dan tidak beri kesan mendadak kepada poket anda juga!

lebih awesome jika kita makeover jugak badan dengan pengambilan vitamin- vitamin asas seperti multivitamin, b- complex dan vitamin C. memang terbaik!

No comments:

Post a Comment

SIMPLYBEUTY FORM ORDER!!!

Name :
Address:
Handphone no:
Product code & Size:
Payment Method: CIMB BANK
MAYBANK
Email Address:

Form provided by Freedback.